søndag 2. september 2012

Briko Spenst Tour 2012 VC, tøft og morsomt

Det er nå allerede 2 uker siden jeg kjørte Briko Spenst Tour i Sandefjord. Det tredje veteran cup rittet mitt i år og et ritt jeg hadde sett frem til. Mange hadde skrytt av rittet på forhånd og den småkuperte profilen burde passe meg bra. Start og mål var ved Runarhallen i Sandefjord. Distansen var 100 km. Som helgen før i Sarpsborg, var det også denne helgen fantastiske forhold. Godt og varmt.


Etter skuffelsen i Sarpsborg, der jeg ble kjørt av hovedfeltet, var jeg fast bestemt på å være med. Dessverre var det få på start og 30-39 og 40-44 måtte slåes sammen. Dermed litt mer uoversiktlig, men ihvertfall ok med et litt større felt. Rye og Skårer var de største lagene, med hjemmelaget Sandefjord som outsider. Det var altså viktig å være med når de gikk. Det ble vill støting fra start. Jeg kjørte offensivt og var med på det meste. Men det koster og etterhvert kunne jeg ikke gå på alt. Det endelige bruddet gikk etter 17 km. Rye hadde med to mann og kontrollerte hovedfeltet slik at bruddet holdt inn. Skårer misset fullstendig og klarte aldri å organisere bak. Sandefjord var ikke mange eller sterke nok. Etter ca. 7 mil klarte jeg å komme meg med i et brudd. Her satt det meget sterke folk. Vi kjørte gjevnt inn mot mål og kom inn som gruppe 2. I finalen stod jeg litt med lua i hånda, men jeg var også dyktig sliten. 


Jeg endte til slutt som nummer 8 av 13 i min klasse og nummer 11 av 22 i feltet. Plasseringsmessig helt ok, men kjøringen er jeg veldig fornøyd med. Var offensiv og prøvde virkelig. Rye vant igjen og imponerer med strålende lagkjøringen. Rittet var knallhardt. Det gikk opp og ned hele tiden. Mange tøffe småknekkere. Men som jeg hadde blitt fortalt på forhånd, meget bra organisert!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar