onsdag 12. september 2012

Ullensaker Rundt 2012, årets raskeste!

Etter to Veteran Cup ritt på rundt 10 mil, så jeg frem til litt forandring. Det relativt flate, 6 mil lange Ullensaker Rundt, passet bra. Fint vær lagde en flott ramme. Det var turritt med to klasser. Jeg valgte å kjøre i den hurtigste, Express. Var moro å endelig starte i et stort felt igjen. Vi var over 50 stykker som rullet ut samtidig fra UKI Arena på Jessheim.


Det gikk fort, men kontrollert fra start. Medvinden og det flate terrenget forbi Gardermoen, bidro til at snittfarten var høy, til tross for en del rundkjøringer. Etter drøye to mil med flatt terreng svingte vi sydover igjen ved Dal. Vi hadde da en snittfart på ca. 43,5km/t. Med motvind, gikk også farten noe ned. Feltet var godt samlet.

Etter ca. 3 mil kom den eneste ordentlige stigningen på runden. En ca. 1,2 km bakke med snitt på 6%. Ikke mye å frykte, men det ble kjørt på bra. Jeg lå litt for langt bak i inngangen, men kjørte på bra og kom over i gruppe to, rett etter første gruppen. Vi kjørte oss greit opp igjen. En del flere kom opp igjen etterhvert, men flere måtte bruke mye krefter og en del så vi aldri igjen. Utskillelsen var i gang. Herfra og inn gikk det gjevnt, men ikke veldig fort. Motvinden må ta mye av skylden, for flere var dravillige. Før vi rundet nordover igjen var det en del sidevind som gjorde at posisjoneringen ble viktig. Jeg satt fint i feltet og hadde bra med krefter igjen i finalen.


Med mila igjen gikk det opp og ned i 5-6 km, før siste 4 km var relativt flate. Det gikk bra unna, men jeg satt fint plassert. I avslutningen ble jeg veldig passiv. Det var imidlertid ikke noen ordentlig målgang og jeg vet ikke helt hvor streken var. En mann i brudd var allerede i mål når feltet kom. Det ble derfor en litt tamm spurt og jeg var vel rundt nr. 10 i mål. Litt irriterende at ikke avslutningen var litt tøffere for jeg hadde for en gangs skyld mye igjen å kjøre med.

Greit driv i bakken. Foto: UCK

Ble til slutt ca. 10 av 54. Kjørte taktisk bra hele veien og hadde få problemer med å henge med. Litt mer guts i avslutningen så kunne det blitt topp 5. Blir igjen for passiv og feig. Nå var ikke det så viktig denne gang, da man hverken fikk eksakt tid eller plassering. Artig var det uansett å kjøre ritt i over 40 i snitt igjen. (40,1 km/t)

Resultater Ullensaker Rundt 2012
Bilder Ullensaker Rundt 2012

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar