søndag 14. oktober 2012

Resultater Spinn Cup 2012

Som jeg har skrevet en del om tidligere, så har jeg i år deltatt i Spinn Cup i Vestfold. Spinn Cup er en serie på 10 ritt, både fellesstart og tempo. De fem beste i hvert ritt får poeng etter følgende skala: 10-8-6-4-2. Alle øvrige deltakere får ett poeng for hvert ritt man stiller i. Det blir ført liste over sammendraget. Deltakerne kan velge mellom to klasser. Express 1 og Express 2. Nivået i Express 1 er ganske høyt. Ikke veldig ulikt Veteran Cup, mens nivået i Express 2 er litt lavere. Snittfart på ca. 2-3 km/t lavere.

Jeg meldte meg i år på i Express 2. Planen var at jeg skulle kunne være med å kjøre om plasseringer og også prøve meg litt frem. På grunn av sykdom og en travel jobbhverdag, ble det dessverre ikke tid til så mange ritt som jeg hadde håpet. Jeg endte til slutt på 4 starter av de 10 mulige rittene.

Resultatmessig gikk det fint. Jeg endte opp med èn andreplass, to tredjeplasser og èn fjerdeplass. Jeg fikk også mange nye erfaringer. Jeg støtet på feltet, var i solo brudd og fikk øvd på å kjøre taktisk. Spennende og utviklende. Spinn Cup levde absolutt opp til forventningene.

I sammendraget endte jeg på en 4. plass med mine 24 poeng. Totalt var det 75 som tok poeng.

Sammenlaglisten i Express 2:
1. Marius Blålid          77
2. Ulf Aas-Hansen     54
3. Frode Lisether        48
4. Terje Mollestad      24
5. Jon Erik Mailund   21
6. Øyvind Røed          17


Sammenlagtlisten finner en her

Jeg vil på det varmeste anbefale Spinn Cup til alle som ønsker å prøve seg på landeveisritt. Rittene er meget godt organiserte og løypene var flotte. Lengden på rittene er ca. 5 mil og rittene går stort sett på tirsdagskvelder i Vestfold.

Jeg kommer nok tilbake neste år, så får tiden vise om det blir Express 1 eller 2 i 2013.

Les mer om Spinn Cup

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar