fredag 30. august 2013

Kråketråkken 2013, life in the fast lane!

Søndag 25/08 deltok jeg i Kråketråkken. Rittet arrangeres av Moss CK, og kjøres 3 runder av 24 km rundt Larkollen. Dette var andre gangen for min del. Jeg kjørte rittet også i 2011, den gang gikk det veldig bra. Løypa er relativ enkelt og jeg regnet med at det kom til å gå fort.

Og fort gikk det. 42 km/t i snitt på første runden. Det ble kjørt jevnt hele veien og farten holdt seg ut på andre runde. Feltet var stort og jeg lå som vanlig for dårlig plassert i bakenden. Med ca. 5 km igjen av andre runde, smalt det skikkelig. Tre stykker gikk ned og jeg klarte så vidt å rive foten ut av pedalen og stoppet. Jeg mistet all fart og feltet forsvant. Jeg kom i gang igjen, men luken var blitt ganske stor. Det ble 3 km på maks kjøring, men jeg kom meg heldigvis opp igjen. Håper for øvrig det gikk bra med dem som var uheldig og krasjet.

Ut på 3. runden handlet det om å komme seg igjen og gjøre seg klar for finalen. Siste runde gikk i samme tempo som de to første. Jeg flyttet meg frem i feltet med ca. 6 km igjen. Beina var fine og jeg var klar for spurten. Derifra og inn ble det posisjonskamp. Jeg fant dessverre aldri den rette posisjonen. Farten i spurten var ganske lav og det var umulig å komme seg frem. Jeg rullet dermed i mål midt i feltet. Litt kjedelig når man føler at man har mer å kjøre med, men man skaper sine egne muligheter. Ble nummer 22 av 73 startende i 30-39 klassen.



Totalt sett ble det ny personlig fartsrekord med 42,2 km/t i snitt. Utrolig gøy å kjøre et ritt med skikkelig tempo. En god del publikum og et flott gjennomført arrangement gjorde dette til en fin dag.

Her er resultatene fra Kråketråkken 2013

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar