søndag 25. mai 2014

Hamarrittet 2014 - Første pallplassering

I dag var det endelig tid for årets første fellesstartritt. Etter Enebakk Rundt har det blitt en del trening. Men ritt og trening er to vidt forskjellige ting, så jeg var ganske spent på formen. Jeg valgte Hamarrittet. En drøyt 73 km. lang og flat historie.

Været var dårlig, og værvarselet enda verre. Etter noen km. oppvarming puttet jeg på litt mer tøy. Her skulle det ikke fryses. Selve rittet startet i et jevnt middels tempo. Jeg satt fint plassert i det ca. 60-70 mann store feltet. I den første ordentlige bakken ble det kjørt jevnt og på toppen var vi bare fem mann. Javel tenkte jeg, så var vi i brudd :) Det ble kjørt på  og jeg hadde nok med å henge med. Etter ca. fem km. ble vi kjørt inn og det var helt greit for meg. Herfra og inn handlet det om å ligge bra plassert i feltet. Tempoet var jevnt og bruddforsøkene få. 

Vi var vel ca. 30 stykker som kom samlet inn på siste km. Jeg fant et bra hjul og fulgte det. Det ble litt rot i rundkjøringen ca. 200 meter fra mål. Jeg var nr. tre ut av den. Spurtet inn til andreplass. 1 sekund bak vinneren. 

Tiden ble 01:53:44. Snitt på ca. 38,8 km/t på de 73,5 km. Rittet var ellers preget av tre større velt. Håper det går bra med alle. Jeg var selv fryktelig nære å bli dradd med i en av dem. Det var vanskelige forhold med til tider store nedbørsmengder. 

Da er tidenes første pallplassering et faktum. Må innrømme at jeg er ganske så happy med det, selv om det nok ikke var det sterkeste feltet. I dag satt alt perfekt i finalen.

I tillegg til fellesstarten ble det også kjørt lagtempo. Der vant Lillehammer CK på 01:44:18   


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar