søndag 1. juni 2014

Hurdalsjøen Rundt 2014. Tilbake i master feltet

Bra samarbeid i rulla fra Hurdal til mål. Foto: www.eidsvollsykkelklubb.org
I strålende sommervær, kjørte jeg idag rittet Hurdalsjøen Rundt. Traseen har blitt noe endret de siste årene, men den beryktede Minneåsen står fortsatt som rittets viktigste punkt. Rittet målte nå ca. 64 km. For første gang på nesten to år var jeg påmeldt i master klassen. Det gikk som det måtte gå.

Formen er på gang, men dette rittet har èn stor utfordring og det er Minneåsen (3,6 km., 6%). Jeg satt fint med frem dit. Tok mitt eget tempo i starten av bakken. Feltet kjørte hardt og det ble luke med en gang. Men jeg holdt rytmen og kjørte meg tilbake igjen. Halvveis oppe i bakken måtte jeg slippe. Holdt greit driv derifra og opp og roet ned litt på slutten. Ble enig med noen andre om at vi skulle samles i bunnen av bakken. I etterkant ser jeg nok at jeg heller burde kjørt det jeg kunne hele veien opp og sett hva som skjedde.

Utforkjøringen ned til Hurdal gikk greit. Derifra og inn var vi seks mann som samarbeidet og kjørte rulle. Tempoet var ok, men jeg hadde nok sett at det ble kjørt enda litt hardere. Følte at jeg hadde mer å gå på. I avslutningen var jeg klar, men ble altfor heit. Dermed måtte jeg se fire av de jeg lå sammen med passere målstreken rett før meg. Elendig avslutning. Kunne trengt en bakke som i Asker.

Alt i alt et flott ritt i herlig vær. Snitt på 36,6 km/t er ok med den stigningen som er. Plasseringsmessig ble det jo dårlig, 18 av 21. Men det var veldig bra kvalitet på feltet og da er det ikke så farlig.

Se resultater, bilder, samt video av turritt målgangen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar